s Ivana Böhmová, Jan Hrubeš, Vojtěch Jirsa, Ondřej Karas a Kuba Kutílek
- Zastupitelstvo přijalo záměr na výstavbu několika důležitých projektů v rámci školské infrastruktury. Už teď díky baby boomu čelíme nedostatku míst ve stávajících školách a školkách. Plánovaný development (například na S. K. Neumanna) brzy přinese požadavky na stavbu nových. Investice do vzdělávání i sociálních služeb podporujeme a konstruktivně navrhujeme další zlepšení.
- Nejaktuálnější je přístavba MŠ Kamarád v ulici Teplého, která rozšíří tuto školku o sto míst. I když to tak z prezentovaného návrhu stavby nevypadá, byli jsme ujištěni, že v dalších stupních projektové dokumentace bude prověřeno využití fotovoltaiky, zelených střech a vyšší bezpečnost pěších. Byly by tak vypořádány naše připomínky, které jsme k projektu vznesli na semináři o týden dříve. Realizace je v plánu na rok 2024.
- Obec Srnojedy se po letech dočká školky. Bude se nacházet ve vedlejších Lánech na Důlku, které poskytnou podkroví své MŠ a vznikne tu třída pro 21 dětí. Pardubice a Srnojedy se dohodly na rozdělení financování, na řadě je projektová dokumentace a školka by mohla nové děti přivítat ve školním roce 2024/2025.
- Vedení města plánuje stavbu nové budovy ZŠ v Masarykových kasárnách. Zatím o ní nic nevíme, dlouhodobě ale prosazujeme ucelený přístup k cennému území kasáren. Projekt budeme dál bedlivě sledovat
- I přes napjaté finance stále platí, že zbrusu novou polabinskou ZUŠ letos čeká architektonická soutěž.
- Snaha o záchranu lipové aleje v ulici K Vápence pokračuje. Podporujeme místní spolky, které tvrdí, že kvůli příjezdu k plánovanému terminálu JIH není potřeba kácet zdravé stromy v takovém rozsahu, jak projekt navrhuje.
Kuba Kutílek (Zelení, za Piráty) navrhl prověřit alternativní variantu se zachováním aleje, což bylo zastupiteli přijato
- Schválili jsme akční plán školství pro tento rok. Jde o dokument s aktivitami, kterými bude vedení města v tomto roce naplňovat strategii školství. Co oceňujeme? Například dotazníkové šetření spokojenosti mezi učiteli, pedagogy i dětmi nebo osvědčenou podporu školních psychologů. Kdyby to bylo na nás, nebáli bychom se být v posilování poradenských pracovišť ještě ambicióznější – jde o zásadní prevenci problémů u dětí ohrožených školními neúspěchy Mezery vidíme i v problematice začleňování dětí cizinců, kterých máme v Pardubicích každým rokem více.
A co v akčním plánu hledáme zcela marně? Třeba jakoukoli podporu inovací, nových metod a forem výuky. Kvůli škrtům v rozpočtu se nebude realizovat ani „leadership akademie“ pro ředitele.